na zakup posiłków szkolnych

 

Damnica 03.12.2008r.

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Damnicy

76-231 DAMNICA ul.Górna 8 NIP 8392014595


ogłasza przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej do 206.000 EURO na zakup posiłków szkolnych 1-daniowych z dostawą dla uczniów w Zespołach Szkół w Damnie, Damnicy, Zagórzycy i Szkole Podstawowej w Domaradzu bez możliwości składania ofert częściowych i wariantowych

CPV 55523100-3

CPV 55524000-9

1.Okres realizacji zadania od 05 stycznia 2009r. do 31 grudnia 2009r.


2.Uprawnione osoby do kontaktów z oferentami – Beata Orlicka i Małgorzata Makuch telefon 059 / 8113-248 w godz. od 8.oo - 15.oo, e-mail gops_damnica@wp.pl


3.Termin składania ofert upływa 18 grudnia 2008r. o godz. 12 .oo


4.Otwarcie ofert nastąpi 18 grudnia 2008r. o godz. 12.15 w siedzibie zamawiającego 76-231 Damnica ul.Górna 8 pokój 3 .


5.Specyfikacje istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiającego pokój 3 oraz na stronie http.// gops.damnica.ibip.pl

6.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

7.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

8.Nie wymaga się złożenia wadium.

9.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej ani ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

10.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki wymagane w art.22 ust.1ustawy Prawo Zamówień Publicznych , a w szczególności :

-posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności ,

-posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

-znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

-nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.


Ogłoszono:

1.Tablica ogłoszeń Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy i Urzędu Gminy w Damnicy.

2.Strona internetowa Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Damnicy http./gops.damnica.ibip.pl.

3.Portal internetowy Urzędu Zamówień Publicznych.



 

GOPS / 2008

 

 


SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

dla przetargu nieograniczonego o wartości poniżej 206.000 EURO

na


„zakup posiłków szkolnych 1-daniowych z dostawą dla uczniów w Zespołach Szkół w Damnie, Damnicy, Zagórzycy i Szkole Podstawowej w Domaradzu „

bez możliwości składania ofert częściowych i wariantowych


CPV 55523100-3

CPV 55524000-9


Zamawiający: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Damnicy

ul.Górna 8 76-231 Damnica tel. 059 / 8113-248

e-mail gops_damnica@wp.pl





Damnica 03 .12.2008r.
































1


Spis treści:


Rozdział 1. Postanowienia ogólne......................................................................................str.3


Rozdział 2. Opis przedmiotu zamówienia i termin wykonania zamówienia.................str.3


Rozdział 3. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.................................................................................................str.3


Rozdział 4. Wykaz oświadczeń i dokumentów , jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.............................str.5


Rozdział 5. Wymagania dotyczące wadium i termin związania Ofertą.......................str.6


Rozdział 6. Sposób komunikacji Zamawiającego z Wykonawcą oraz sposób przygotowania Oferty.........................................................................................................str.6


Rozdział 7. Miejsce i termin składania i otwarcia Ofert...............................................str.6


Rozdział 8. Opis sposobu obliczania ceny........................................................................str.8


Rozdział 9. Kryteria oceny Ofert....................................................................................str.8


Rozdział 10. Informacje o formalnościach , jakie powinny zostać dopełnione po wyborze Oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego..........................str.9


Rozdział 11. Środki ochrony prawnej...............................................................................str.9


Rozdział 12. Postanowienia końcowe.............................................................................str.10


Rozdział13. Załączniki ...............................................................................................str.11-19
























2

Rozdział 1. Postanowienia ogólne


Definicje i interpretacje

Postępowanie o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego prowadzone jest na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych ( Dz.U. z 2007r. Nr 223, poz.1655 z późn.zmianami ) w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej usługi poniżej 206.000 EURO .

W sprawach nieuregulowanych niniejszą Specyfikacją stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.- Prawo Zamówień Publicznych oraz przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny ( Dz.U.Nr 16, poz.93 z późn. zmianami ).

Zamawiający – oznacza Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Damnicy ul.Górna 8 76-231 Damnica.

Wykonawca – oznacza osobę fizyczną , prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej , która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła Ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.

Oferta – zestaw wszystkich dokumentów, załączników, oświadczeń i wzorów żądanychprzez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wypełnionych ściślez jego wymaganiami i na warunkach tam określonych wraz z propozycją ceny przedmiotu zamówienia.

Cena – oznacza ofertę cenową w ofercie przetargowej.

Wzór umowy – oznacza projekt umowy przygotowany przez Zamawiającego, zgodny z SIWZ i ofertą przetargową.


Rozdział 2. Opis przedmiotu zamówienia i termin wykonania zamówienia


Przetarg nieograniczony dotyczy zakupu średnio 300 posiłków szkolnych z dostawą własnym transportem w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury i jakości potraw w godzinach przedpołudniowych uzgodnionych z dyrektorami placówek do punktów żywieniowych w Zespołach Szkół w Damnicy, Damnie i Zagórzycy oraz w Szkole Podstawowej w Domaradzu w okresie od 05 stycznia 2009r. do 31 grudnia 2009r. Usługi w zakresie dożywiania świadczone będą w dni nauki szkolnej w czasie pobytu dzieci w szkole.


Przez posiłek szkolny rozumie się :

  • drugie danie składające się z 1 porcji mięsnej lub rybnej min.100g; dodatku w postaci ziemniaków, ryżu, makaronu lub kaszy; surówki oraz kompot z komponentów zakupionych przez Wykonawcę .


Dożywianiem planuje się objąć średnio 300 uczniów. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby zakupionych posiłków oraz ich postaci w wymienionym okresie za wcześniejszym uzgodnieniem z dostawcą ze względu na zmienną liczbę dzieci i wysokość środków finansowych określonych w planie finansowym Zamawiającego .Posiłki powinny być przygotowywane i dowożone w sposób zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami , a ich jakość winna odpowiadać obowiązującym normom żywieniowym. Jadłospis powinien być urozmaicony , posiłek nie może się powtarzać w przeciągu kolejnych 10 dni żywieniowych.

Wykonawca nie może zlecać wykonania zamówienia osobom trzecim bez wiedzy Zamawiającego.


Rozdział 3. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków


Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się zgodnie z art.24 ustawy PZP:

3

1.Wykonawców, którzy wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;

2.Wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono z wyjątkiem , o którym mowa w ust.2 ustawy;

3.Wykonawców , którzy zalegają z uiszczeniem podatków ,opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne , z wyjątkiem kiedy uzyskali przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie , rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.

4.Osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia ,przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub udziału w zorganizowanej grupie lub związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5.Spółki jawne , których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.;

6.spółki partnerskie , których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych , a także za przestępstwa skarbowe lub udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

7.Spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne , których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia ,przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę, przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

8.Osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową , przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.

9.Podmioty zbiorowe , wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

10. Wykonawców , którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ustawy PZP.

O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy :


1. spełniają warunki udziału w postępowaniu przewidziane w art.22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj.

a/ posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

b/ posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;

c/ znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

d/ nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia .


4

.


Zamawiający dokona wyboru oferty spośród ważnych i niepodlegających odrzuceniu.

Ważna oferta musi spełniać warunki :

- została sporządzona na piśmie w języku polskim i została złożona przed upływem terminu wyznaczonego na składanie ofert.


Zamawiający odrzuci ofertę , jeżeli:

-jest sprzeczna z ustawą lub Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia,

-oferent nie złożył wymaganych oświadczeń lub nie spełnił wymagań określonych w ustawie lub specyfikacji,

-jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji,

-oferent złożył więcej niż jedną ofertę.


Rozdział 4.Wykaz oświadczeń i dokumentów , jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.


Zgodnie z art.25 ustawy PZP Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia następujących dokumentów:


1. odpowiednio wypełniona oferta (załącznik nr 1 );

2. przykładowy 2-tygodniowy jadłospis (załącznik nr 2 );

3. oświadczenie oferenta o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art.22 ust.1 ustawy PZP i nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy PZP ( załącznik nr 3 );

4. doświadczenie zawodowe w ciągu ostatnich 3 lat ( załącznik nr 4 );

5. formularz cenowy ( załącznik nr 5 );

6. zaakceptowany wzór umowy ( załącznik nr 6 );

7. inne wymagane dokumenty:

- koncesje, zezwolenia lub licencje , jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem;

- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej , wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania oferty;

- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków , opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne, społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Wykonawca wskazuje w ofercie części zamówienia , które będą wykonywane przez podwykonawców, a także podaje nazwy firm (załącznik nr 7 ).Jeżeli nie wskaże podwykonawców , będzie to oznaczało iż wykona zamówienie samodzielnie.

Jeżeli wykonawca ma siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów na potwierdzenie uprawnienia do wykonywania określonej działalności Wykonawca postępuje zgodnie z § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. W sprawie rodzajów dokumentów , jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.Nr 87, poz.605 ze zm.).

Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez oferenta. Zamawiający ma prawo żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, jeżeli przedstawiona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, a

Zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.


5

Oferenci przedstawiają oferty zgodnie z wymogami specyfikacji. Alternatywy nie będą brane pod uwagę.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w oparciu o dokumenty wymagane w rozdziale 4 niniejszej specyfikacji metodą „spełnia/ nie spełnia „.Wykonawcy, którzy nie spełnią choć jednego z wym. warunków zostaną wykluczeni z postępowania, a ich Oferty zostaną odrzucone bez szczegółowej analizy merytorycznej.


Rozdział 5. Wymagania dotyczące wadium i termin związania Ofertą.


Zamawiający nie wymaga złożenia wadium.

Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania Ofert.

W przypadku wniesienia protestu po upływie terminu składania Ofert bieg terminu związania Ofertą ulega zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu.

Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania z ofertą , z tym , że Zamawiający może tylko raz , co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą , zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres nie dłuższy niż 60 dni.


Rozdział 6. Sposób komunikacji Zamawiającego z Wykonawcą oraz sposób przygotowania Oferty.

W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski,zawiadomienia i inne informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie.

Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami ze strony Zamawiającego są:

w sprawie przedmiotu zamówienia i procedury -Beata Orlicka, Małgorzata Makuch -tel. 059 8113-248 lub w godz. od 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku w siedzibie Ośrodka.

Wykonawca może złożyć jedną Ofertę.

Oferta winna być napisana na maszynie do pisania, komputerze lub nieścieralnym atramentem ,winna być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela oferenta. Wszystkie załączniki do oferty oraz wszystkie strony oferty winny być ponumerowane i podpisane przez upoważnionego przedstawiciela oferenta oraz spięte w sposób zapobiegający ich zdekompletowanie. Upoważnienie do podpisu oferty winno być dołączone do oferty o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych przez oferenta. Kopie powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

Wszystkie miejsca , w których oferent naniósł zmiany winny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.

Wykonawca składający dokumenty w innym języku niż polski zobowiązany jest do złożenia ich wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.

Upoważnienie (pełnomocnictwo ) do podpisania oferty musi być dołączone do Oferty w formie oryginału.

Jeżeli Oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca powinien dołączyć kopie elementów jawnych, które mogą być udostępnione do wglądu innym uczestnikom postępowania ( art. 96 ust.3 ustawy PZP ).

Wszelkie koszty związane z przygotowaniem Oferty ponosi Wykonawca.

Zamawiający nie przewiduje opłaty za SIWZ.


Rozdział 7 . Miejsce i termin składania i otwarcia Ofert


Ofertę należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Damnicy ul.Górna 8 pokój nr 3 nie później niż do 18 grudnia 2008r. do godz. 12.oo .


6

Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej zostaną zwrócone bez otwierania po upływie terminu przewidywanego na wniesienie protestu. O terminie złożenia Oferty decyduje termin i godzina doręczenia jej do Zamawiającego, a nie termin wysłania.

Oferty będą otwarte w dniu 18 grudnia 2008r. o godz. 12.15 w pokoju nr 3 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Damnicy ul.Górna 8.

Oferent winien zamieścić ofertę w zaklejonej nieprzeźroczystej kopercie , która winna być opatrzona nazwą i adresem Zamawiającego i Wykonawcy i posiadać oznaczenie:

przetarg - zakup posiłków szkolnych 1-daniowych / drugie danie / z dostawą dla uczniów w Zespołach Szkół w Damnie, Damnicy, Zagórzycy i Szkole Podstawowej w Domaradzu .Nie otwierać do dnia 18 grudnia 2008r. do godz. 12.15”.

Oferta winna być sporządzona na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do

specyfikacji. Do oferty należy załączyć wszystkie dokumenty wymagane zgodnie z niniejszą specyfikacją. Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez oferenta. Zamawiający ma prawo żądać przedstawienia oryginału lu notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, jeżeli przedstawiona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości, a Zamawiający nie może sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.

Oferent może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem , że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu

oferty przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu winno być przygotowane , opieczętowane i dostarczone w kopercie oznaczonej określeniami „zmiana” lub „wycofanie”.

Oferent nie może wycofać oferty i wprowadzać zmian po upływie terminu składania ofert.

Zamawiający w obecności komisji przetargowej i wszystkich oferentów podpisanych na liście obecności :

  • odczyta kwotę , jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia / przed otwarciem ofert/;

  • dokona otwarcia kopert z ofertami, a następnie odczyta informację o firmach / podając ich nazwę i siedzibę / oraz cenę zaoferowanego przedmiotu zamówienia. Wszystkie otwarte oferty zostaną odnotowane w protokole postępowania.

W przypadku , gdyby Oferent nie był obecny przy otwieraniu , na jego pisemny wniosek

Zamawiający prześle informację zawierającą nazwę i adresy oferentów oraz ceny ofert.

W toku badania ofert zamawiający stwierdzi ilość ofert ważnych, podlegających wykluczeniu i odrzuceniu.

Zamawiający unieważni przetarg w przypadku gdy:

-nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu;

-cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę , którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

-w przypadku złożenia ofert dodatkowych o takiej samej cenie;

-wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca , że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym ,czego nie można było przewidzieć wcześniej,

- postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.

O unieważnieniu postępowania zamawiający poinformuje oferentów biorących udział w postępowaniu.

W toku badania i oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych Ofert.

Zamawiający zgodnie z art. 87 ust.2 ustawy PZP poprawia w tekście Oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając
o tym wszystkich Wykonawców, którzy złożyli Oferty. Jeżeli Wykonawca w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodzi się na poprawienie omyłki rachunkowej
w obliczeniu ceny lub Oferta zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na podstawie art. 88 ustawy PZP, Zamawiający odrzuca Ofertę.

7


Rozdział 8. Opis sposobu obliczania ceny


Wykonawca określi ceny jednostkowe poszczególnych elementów składających się na cenę jednego dania obiadowego (załącznik nr 5).

Po określeniu cen jednostkowych poszczególnych elementów składających się na cenę jednego dania obiadowego, należy zsumować poszczególne pozycje, a suma ta stanowić będzie cenę Oferty.

Pozycje, dla których nie zostaną wstawione przez Wykonawcę ceny jednostkowe, nie zostaną uwzględnione i uważać się będzie, że zostały ujęte w innych cenach jednostkowych wymienionych w formularzu cenowym.

Cena za jedno danie obiadowe podana przez Wykonawcę w Ofercie zostanie ustalona na okres ważności umowy i nie będzie podlegała zmianie.

Cenę za jedno danie gorące podaną w formularzu cenowym należy określić
z uwzględnieniem ewentualnych upustów, jakie proponuje Wykonawca.

Cena powinna być podana w PLN do dwóch miejsc po przecinku oraz wyrażona słownie.

Zamawiający zgodnie z art. 87 ust.2 ustawy PZP poprawia w tekście Oferty oczywiste omyłki pisarskie , omyłki rachunkowe oraz inne pomyłki polegające na niezgodności oferty ze SIWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę , którego oferta została poprawiona.


Rozdział 9. Kryteria oceny Ofert


Ocena, porównanie i wybór najkorzystniejszej Oferty będą przeprowadzone przez Komisję Przetargową powołaną przez Zamawiającego.

Przy wyborze i ocenie złożonych Ofert Zamawiający kierować się będzie wyłącznie kryterium:

cena – 100%

Przy wyborze najkorzystniejszej Oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich wagami:

Najniższa cena ofertowa brutto wykonania usługi, waga 100 proc.


Zamawiający będzie dokonywał oceny Ofert wg poniższych zasad:

Minimalizacja wg wzoru matematycznego:

Najniższa cena z rozpatrywanych Ofert

C = - ------------------------------------------------------- x 100 %

Cena badanej Oferty

Zamawiający w celu ustalenia czy Oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwraca się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów Oferty mających wpływ na wysokość ceny.

Zamawiający odrzuca Ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

Zamawiający uzna za najkorzystniejszą Ofertę, która spełni wszystkie wymogi Specyfikacji oraz uzyska najwyższą ilość punktów.

Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej Oferty Zamawiający będzie stosował wyłącznie kryteria określone w SIWZ.

Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zostaną złożone Oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te Oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego Ofert dodatkowych.

8

Wykonawcy, składając Oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych Ofertach.

Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich.


Rozdział 10. Informacje o formalnościach , jakie powinny zostać dopełnione po wyborze Oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego


Przetarg zostanie rozstrzygnięty w momencie zatwierdzenia wyniku przez kierownika Zamawiającego.

Zamawiający przyzna zamówienie oferentowi ,którego oferta odpowiada zasadom określonym w ustawie o zamówieniach publicznych i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz została uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli zostały złożone dwie lub więcej ofert o takiej same cenie, zamawiający wzywa wykonawców , którzy złożyli te oferty , do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych. Dodatkowe oferty nie mogą zawierać cen wyższych niż zaoferowane wcześniej.

Zamawiający powiadomi pisemnie o wyniku postępowania , podając cenę oferty, nazwę i siedzibę firmy, której ofertę wybrano oraz zamieści ogłoszenie o wyniku postępowania na tablicy ogłoszeń w siedzibie firmy, przesyłając powyższe zawiadomienie wszystkim oferentom oraz umieszczając na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych. Podaje również nazwy , siedziby i adresy innych Wykonawców , którzy złożyli oferty wraz z informacją o cenie, o ewentualnym wykluczeniu z postępowania lub odrzuceniu wraz z uzasadnieniem.

Jeżeli oferent ,którego oferta została wybrana , przedstawił nieprawdziwe dane, uchyla się od zawarcia umowy Zamawiający wybiera tę spośród pozostałych ofert, która uzyskała najwyższą liczbę punktów, chyba, że złożono tylko dwie oferty lub upłynął termin związania z ofertą.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych ani częściowych.

Zamawiający nie przewiduje zawierania umowy ramowej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów ani wyboru oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Protokół , oferty oraz wszelkie oświadczenia i dokumenty składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji , jeżeli Wykonawca , nie później niż w terminie składania Ofert zastrzeże , że nie mogą być one udostępniane .

Wykonawca nie może zastrzec informacji , o których mowa w art.86 ust.4 ustawy PZP.


Rozdział 11. Środki ochrony prawnej


Oferentom ,których interes prawny doznał uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego określonych w ustawie zasad udzielania zamówień przysługuje prawo wniesienia protestu.

Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia , w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest wniesiony po terminie lub przez podmiot nieuprawniony Zamawiający odrzuca. Protest powinien być umotywowany i wniesiony na piśmie w formie listowej lub faksem.

Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego , a także zawierać żądanie ,zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu.

W sprawie protestu stosuje się przepisy ustawy PZP , art. 180-183.

Od rozstrzygnięcia protestu przysługuje odwołanie i może dotyczyć wyłącznie:

-opisu sposobu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu,

-wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia,

-odrzucenia oferty.

W sprawach odwołania stosuje się przepisy ustawy PZP , art.184-193a.


9

Rozdział 12.Postanowienia końcowe

W sprawach nieuwzględnionych w niniejszej specyfikacji stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych /tekst jednolity Dz.U.Nr 223 z 2007r., poz.1655 z późn. zmianami/ oraz przepisy Kodeksu Cywilnego..



Załączniki do SIWZ :


1.Oferta wykonawcy;

2.Przykładowy 2-tygodniowy jadłospis;

3.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu;

4.Doświadczenie zawodowe z ostatnich 3 lat;

5.Formularz cenowy;

6.Wzór umowy na zakup posiłków z dostawą do szkół.

7.Podwykonawcy


Damnica 03 grudnia 2008r.


Sporządził i zatwierdził :



Beata Orlicka - Kierownik GOPS

































10

załącznik nr 1




Nazwa i adres oferenta ..............................dnia..................




Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

76- 231 Damnica ul.Górna 8




OFERTA WYKONAWCY


Zgłaszając swój udział w przetargu nieograniczonym na zakup posiłków szkolnych 1-daniowych / drugie danie/ dla 300 uczniów szkół z dostawą do punktów żywieniowych w Zespołach Szkół w Damnie, Damnicy, Zagórzycy i Szkole Podstawowej w Domaradzu oferuję :


1.Wykonanie zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i warunkami określonymi w SIWZ tj. przygotowanie oraz dostarczenie we własnym zakresie wymienionych posiłków za cenę


netto .........................zł + Vat ...................................., łącznie brutto ...................................


słownie złotych ..........................................................................................................................


za jedną porcję .

W cenie oferty zostały uwzględnione wszystkie koszty wykonania Zamówienia.

2.Przedkładam 2-tygodniowy jadłospis , jako przykład rodzaju posiłków przygotowywanych przez mój zakład w ramach ogłoszonego przez GOPS Damnica zamówienia.

3.Informuję , że zapoznałam/em/ się z warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnoszę zastrzeżeń oraz , że uzyskałam /em/ konieczne informacje do przygotowania oferty.

Nie wnoszę zastrzeżeń do dokumentów przetargowych.

4.Zostałam/em/ poinformowana/y/ , że mogę przed upływem terminu składania ofert wydzielić z Oferty informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i zastrzec w odniesieniu do tych informacji , aby nie były udostępniane innym uczestnikom postępowania.

5.Informuję , że uważam się za związaną /ego/ niniejszą ofertą przez okres 30 dni kalendarzowych, licząc od terminu składania ofert.

6.Zobowiązuję się w przypadku wygrania przetargu do zawarcia umowy po upływie 7 dni od daty ogłoszenia wyników przetargu.

7.Załącznikami do niniejszej oferty są:


1/..................................................................................................................................................


.....................................................................................................................................................


....................................................................................................................................................


.....................................................................................................................................................


........................................................................................................................................... 11.


.....................................................................................................................................................


....................................................................................................................................................


....................................................................................................................................................







............................................................

podpis Wykonawcy lub pełnomocnika









































12



załącznik Nr 2



Przykładowy 2-tygodniowy jadłospis



Wykonawca................................................................................................................................






Dni tygodnia

nazwa drugiego dania

dodatki















































Miejsce, data........................................ .................................................

podpis














13

załącznik nr 3



Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowania



Nazwa wykonawcy..............................................................................................



Adres wykonawcy ..................................................................................................



Przystępując do postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego:

Ja, niżej podpisany/a , reprezentując firmę , której nazwa jest wskazana w pieczęci nagłówkowej , jako upoważniony na piśmie lub wpisany w odpowiednich dokumentach rejestrowych , w imieniu reprezentowanej przeze mnie firmy oświadczam, że:

1.Spełniam warunki udziału w postępowaniu określone w art.22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, który brzmi:

-O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy,którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień ; posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia .


2.Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.






Miejsce, data............................... ...................................................

podpis















14


Załącznik Nr 4




DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

W CIĄGU OSTATNICH 3 LAT



Wykonawca: ………………………………………………………..............


Adres: …………………………………………………….............................





Lp.


Rodzaj zamówienia


Całkowita

wartość


Początek

realizacji


Zakończenie realizacji


Nazwa Zamawiającego




1.










2.










3.










4.













Miejsce i data ………………………………..

………………………………….












15

Załącznik Nr 5


FORMULARZ CENOWY


Wykonawca: ………………………………………………………..


Adres: ……………………………………………………………….


Lp.

Wyszczególnienie elementów wpływających na cenę
1 dania obiadowego

Drugie

danie

Ogółem


1.

Wartość artykułów spożywczych zużywanych do przygotowania posiłku tzw. „wsad do kotła”



2.

Pozostałe koszty związane
z przygotowaniem i dowozem posiłków



3.

Pozostałe koszty (wymienić jakie?): ……………………………

…………………………………….

…………………………………….

…………………………………….




Razem






Cena brutto za jedno danie obiadowe wynosi ………………………………………zł


Słownie:…………………………………………………………………………………………



Miejsce i data………………………..

…………………………………….

Podpis Wykonawcy










16



załącznik Nr 6


PROJEKT UMOWY

zawarta w dniu …………………………

pomiędzy:

- Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Damnicy , ul. Górna 8, 76-231 Damnica posiadającym NIP 839-20-14-595, zwanym dalej „Zamawiającym”

reprezentowanym przez

Kierownika - Beatę Orlicką

Główną Księgową - Małgorzatę Makuch

a firmą ..........................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

zwaną dalej „Wykonawcą”

reprezentowaną przez:

.......................................................................................................................................................


w wyniku wyboru oferty w postępowaniu przetargowym w trybie przetargu nieograniczonego

z dnia …………………………… o następującej treści:


§1


1. Przedmiotem umowy jest prowadzenie dożywiania dzieci w Zespole Szkół w Damnicy , Zespole Szkół w Zagórzycy , Zespole Szkół w Damnie oraz w Szkole Podstawowej w Domaradzu.

2. Umowa zostaje zawarta na okres od ………………….…..… do …………………………..


§ 2


1.Dożywianie o którym mowa w § 1 obejmuje:


1.1. przygotowywanie gorących posiłków z komponentów zakupionych przez Wykonawcę ;

1.2. dostarczanie w ustalonych godzinach przygotowanych posiłków do wymienionych placówek szkolnych na terenie gminy Damnica.


2. Usługi w zakresie dożywiania świadczone będą w dni nauki szkolnej w czasie pobytu dzieci w szkole.

§ 3

Wykonawca będzie dostarczać posiłki własnym transportem, w specjalistycznych termosach gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw.


17


§4


Wykonawca zobowiązuje się do szczególnie rzetelnego przestrzegania wszelkich wymogów sanitarnych, higienicznych, żywieniowych i innych dotyczących zasad zbiorowego żywienia.


§ 5

Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za jakość i terminowość podawanych posiłków.


§ 6


1. Wykonawca zobowiązuje się do zachowywania wartości tzw. „wsadu do kotła” określonych w formularzu cenowym Oferty, tj. będzie przeznaczał na porcję drugiego dania ................................zł


§ 7


Wykonawca nie może zlecać wykonania zamówienia osobom trzecim bez wiedzy Zamawiającego.


§ 8


Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany w okresie objętym umową ilości zakupywanych posiłków, jak również ich postaci.


§ 9


Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli sposobu realizacji umowy przez Wykonawcę.


§ 10


1. Strony ustalają, że za usługi określone w § 2 niniejszej umowy Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ustalone w oparciu o cenę brutto za jedno danie obiadowe
w wysokości ……………………….. zł.

2. Cena, o której mowa w pkt 1 niniejszego § jest ostateczna i nie podlega zwiększeniu
w czasie realizacji umowy.




§ 11


1. Rozliczenia pomiędzy stronami będą odbywały się za okresy miesięczne .

2. Zamawiający będzie dokonywał płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania faktury
z potwierdzeniem spożycia posiłków przez upoważnione osoby z poszczególnych placówek szkolnych.

3. Wynagrodzenie będzie płatne przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy na podstawie faktury.



§ 12

W przypadku rażącego naruszenia warunków umowy przez Wykonawcę, Zamawiający może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym. 18


§ 13


Każdej ze stron przysługuje prawo rozwiązania niniejszej umowy z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.


§ 14


Koordynatorem ze strony Zamawiającego będzie Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
w Damnicy , a przedstawicielem Wykonawcy będzie:

……………………………………………………………………………………….


§ 15


Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy mogą nastąpić wyłącznie w granicach ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity z 2007r.Dz.U. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), za zgodą obu stron i pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej.


§ 16


W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych oraz Kodeksu Cywilnego.


§17


Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.



WYKONAWCA: ZAMAWIAJĄCY:

























19


załącznik nr 7




PODWYKONAWCY



Nazwa wykonawcy...................................................................................................................


adres ..........................................................................................................................................




Nazwa i adres podwykonawcy

Rodzaj powierzonej części zamówienia

Wartość powierzonej części zamówienia





























..........................................................................

podpis Wykonawcy lub osób uprawnionych




Wytworzył:
Beata Orlicka
Udostępnił:
Orlicka Beata
(2008-12-03 15:38:46)
Ostatnio zmodyfikował:
Orlicka Beata
(2008-12-03 15:39:13)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki